ไป (to go), มา (to come), กลับ (to go back / to come back)

ไป /pai/ (to go)

ไปโรงเรียน /pai rongrian/
= to go to school

ไปเที่ยว /pai tiao/ 
= to go to travel

ไปชอปปิง /pai chopping/ 
= to go shopping

ไปทำงาน /pai tam ngan/ 
= to go to work

มา /ma/ (to come)

มาโรงเรียน /ma rongrian/ 
= to come to school

มาเที่ยว /ma tiao/ 
= to come to travel

มาชอปปิง /ma chopping/ 
= to come to shopping

มาทำงาน /ma tam ngan/ 
= to come to work

กลับ /klap/ (to go back / to come back)

กลับบ้าน /klap ban/
= to go back home

กลับประเทศ /klap prathet/
= to go back to (your own) country

Notice กลับ /klap/ is use when you return back to a place you've stayed before.
Example
You're Japanese, living in Japan. You came to visit Thailand and tomorrow you're going to go back to Japan.
You can say...
พรุ่งนี้ผมจะกลับประเทศญี่ปุ่นครับ
/Phrungni phom cha klap prathet yipun khrap/
Tomorrow, I'm going to go back to Japan.


Let's enjoy THAI SONGS with lyrics and translation at T-POP LYRICS!
เยี่ยมชมร้านของเรา คลิก!

Comments

Popular posts from this blog

SARA | Thai Vowels

How to say 'I LOVE YOU' / Thai Love Phrases

Thai Alphabet : The Secret of MAI HAN A-KAT.